Η νίκη στο «Στέλιος Κυριακίδης» απέναντι στην Πάφο ήλθε ακριβώς τρεις μήνες μετά το 2-2 με τον Εθνικό Άχνας στην Αρένα.
Τότε, στις 22 Σεπτεμβρίου, είναι ζήτημα, αν υπήρχε ένας στον οργανισμό και στο περιβάλλον ΑΕΚ, ο οποίος θα τολμούσε (όχι να στοιχηματίσει, απλά) να προβλέψει την εξέλιξη των πραγμάτων.
Υπενθυμίζεται πως μέχρι τότε οι Λαρνακείς αριθμούσαν σε έξι επίσημα παιχνίδια μόλις μια νίκη, μια ισοπαλία και τέσσερις ήττες. Και κάποιοι (μάλλον αρκετοί) είχαν αρχίσει να αναρωτιούνται, αν τελικά το πρόβλημα δεν ήταν ο Χουάν Φεράντο, αλλά ο Τσάβι Ρόκα και οι παίκτες.
Το παιχνίδι με τον Εθνικό αποδείχθηκε εν τέλει η αφετηρία ενός αήττητου σερί 14 αγώνων (11-3-0) που έφεραν τους «κιτρινοπράσινους» στα προημιτελικά του κυπέλλου και στο -4 από την κορυφή στο πρωτάθλημα.
Αίφνης η σεζόν δεν μοιάζει χαμένη από χέρι, αίφνης το ρόστερ δεν μοιάζει για πέταμα.
Ο έμπειρος Χένινγκ Μπεργκ χρειάστηκε τέσσερα παιχνίδια για να διαβάσει σωστά τις ικανότητες και την προσωπικότητα του ρόστερ του. Κι έδωσε το πρόσταγμα: «Τέλος στο προβάδισμα του αντιπάλου!»
Οι παίκτες του πειθάρχησαν. Στα επόμενα 13 παιχνίδια βρέθηκαν πίσω στο σκορ μόνο μια φορά (κόντρα στην ΑΕΛ). Μέτρησαν δύο ισοπαλίες και νίκησαν σε όλες τις αναμετρήσεις που πέτυχαν το πρώτο γκολ.
Γιατί; Διότι στο μεσοδιάστημα τα μετόπισθεν έγιναν αρραγή και αδιαπέραστα, όπως αποδεικνύει το παθητικό των μόλις τριών τερμάτων στις περασμένες 13 αναμετρήσεις.
Από εκείνο το 2-2 κόντρα στον Εθνικό που είχε έλθει μετά το 0-2 από την Πάφο, η ΑΕΚ μετρά πέντε διαδοχικές εντός έδρας νίκες με μηδέν παθητικό.
Τι χρειαζόταν για να πείσει και τους τελευταίους δύσπιστους πως πάει… καρφί για πρωτάθλημα; Μα, φυσικά, μια εκτός έδρας επικράτηση με μηδέν παθητικό απέναντι σ’ έναν «μνηστήρα» του τίτλου;
Ήλθε απέναντι στην πρωτοπόρο και πρωταθλήτρια χειμώνα Πάφο. Ήλθε δίχως δύο παίκτες-κολόνες, όπως οι Ρομπέρζ και Αϊτόρ. Ήλθε με μια τακτική που επέτρεψε στον αντίπαλο τα ελάχιστα.
Αν μετά (και) από αυτό, υπάρχουν άπιστοι Θωμάδες, η ευθύνη δεν ανήκει στην ΑΕΚ. Πρόκειται για ξεκάθαρη περίπτωση εθελοτυφλίας.